How very Woody Allenskt

Jag och min älskling har antagligen träffats innan vi träffades. Saken är den att våra terapeuter hyr in sig på samma ställe och att vi lät våra hjärnor skrynklas under delvis samma tid. Tänk, kanske har vi åkt hissen upp till den gamla vindsvåningen tillsammans utan att förstå att våra liv skulle länkas ihop bara några år senare.
Andra bloggar om: , , ,

5 reaktioner på ”How very Woody Allenskt

  1. Först trodde jag att du skulle säga att ni hade träffats i en tidigare inkarnation, i ett annat liv. Fast på sätt och vis var det väl det.

  2. vad bra att ni träffades senare, när saker och ting lagts mer på rätt plats. även om ni stötte på varandra innan hade ni antagligen inte ens noterat allt det underbara.

    kul att läsa dig igen 🙂

  3. Udda sammanträffanden. Ibland lockas jag att tro att tiden vill oss väl – att det finns en mening i att vänta – utan att för den skull dra in högre makter eller något annat pretentiöst.

    Jag tror inte att det hade blivit bra om vi – jag och min nuvarande medpart – hade träffats då, någon gång när vi förmodligen rörde oss i varandras närhet utan att veta det, utan att se. Nu är vi i samklang, nu gör vi likartade val och prioriteringar, har en gemensam värdegrund. Det är nu vi är och kan vara bra för varandra.

    Men visst är det förunderligt – att tänka att vi kanske redan har träffats?

  4. jdawg och Sagan …: Jag är inte mycket för ”ödet”, gudomliga ingripanden och sådant mumbo jumbo, men det händer att jag vänder ansiktet uppåt och vinkar tacksamt numera. För att vi fick träffas, och att det dröjde tills vi båda kunde förstå hur värdefullt det är.

Kommentera

