Viktigt meddelande till SMHI

”Efter regn kommer sol” och ”I augusti kommer sommaren till Sverige” skriver Aftonbladet i dag, och jag säger bara Absolut Inte.

Om några dagar avslutar jag fem veckors, surt ihopsparad och hett efterlängtad, semester, som ägt rum under en av de sämsta julimånaderna i mannaminne. Det minsta man kan begära som kompensation är att augusti blir precis lika usel och att jag åtminstone får minnas den här skitsommaren som en katastrof tillsammans med Alla.

Capisce?

Andra bloggar om: , , , ,

5 thoughts on “Viktigt meddelande till SMHI

  1. I all hast … med grannens internet …

    Det kan jag enkelt förstå. Det är inte här i landet som vi kan känna oss säkra på att solen värmer när de där hett efterlängtade månaderna kommer. Det är därför som jag ska bo i Italien. Så snart flickorna flyttat hemifrån ska jag åka till mitt hus i Italien där jag ska odla basilika och lavendel och skriva böcker eftersom jag då är en sådan framgångsrik författare.

    … eller ja … det kan gå bra med en rik greve också. Om jag nu inte skulle bli en framgångsrik författare menar jag. Eller kanske båda alternativen … hmm … måste nog fundera på det en stund.

    Boka nu en resa mitt i skitvintern. När vi andra klafsar genom blötsnö och halkar på isfläckar och drar stora bylsiga jackor omkring frusna kroppar när vi försöker få bort isen från vindrutan.

  2. Tänk på de sköna kvällarna i augusti ist och se till att njuta av lunchen ute. Kanske infaller de bästa sommardagarna på helgerna, då du förhoppningsvis är ledig.

    ps. jag retas inte – vill bara muntra upp dig

  3. Tack för uppmuntrande tillrop, både christina och Hannaria. Det behövs! (bara drygt 12 timmar kvar tills det är dags att börja jobba).

  4. Själv längtar jag till hösten, till havet som gärna får vara vilt i sin uppgörelse med sommaren. Till alla färger som finns där bara för mig, till regniga dagar under ett paraply och blåsiga nätter när taket inte kan bestämma sig för om det ska ligga kvar eller följa med.

    Nu har jag iof inte haft någon semester i sommar och får ingen förän i september.

Kommentera

