Höga visan

”Jag vet inte vem som uppfann högklackat, men alla kvinnor är skyldig honom mycket”, påstås Marilyn Monroe ha sagt.

För att inte tala om männen, säger jag.

Andra bloggar om: , ,

2 reaktioner på ”Höga visan

  1. hallå smyg!
    Du blev lite glad av att gå tillbaka till jobbet ändå, märkte jag (hormonerna)!

    Kommenterar tidigare inlägg om att få nya vänner:
    Är det inte för att vi är så rädda, för att inte vara ”politiskt” korrekta? Vi vågar inte visa, att vi bara har enkla, mänskliga behov. Utan vi måste vara ”märkvärdiga” = intellektuella, älska Bergman, osv, osv i all oändlighet.

    Vi får inte vara trötta, ledsna, hormonella – och vi får absolut inte vara DJURiska. Våra dagar måste vara fyllda av viktiga människor och insatser (som för fru Bouquet – Bucket – i Keeping up Appearance eller Skenet bedrar i tv4+).

    Min blogg är ett typiskt exempel: där skriver jag bara ”glada” saker, eftersom jag lämnat adressuppgifter till mina vänner och bekanta. Alltså måste jag hålla masken! (Iofs är det inte så svårt, nu när det är sommar, och en massa roliga saker händer.)

    Ha’det bra!

  2. hatcho: välkommen in i värmen (ute vill man ju inte vara …). Jag tycker att vi skiter i vad andra tycker om oss och uppför oss så att vi och våra närmaste mår bra. Djuriskt bra.

Kommentera

