Inte tänka. Inte tänka. Inte tänka.

Jag skriver och jag njuter; jag skriver och jag tvivlar. Jag skriver och jag våndas: skriver och får panik. Håller det? Hur håller det? Underhållning eller litteratur? Massupplagor eller ens ett förlagskontrakt? Och visst vet jag att det inte är det som jag ska tänka på nu. Nu ska jag tänka på att skriva, få ned det jag tänker på papper; om möjligt i god ordning och annars bara få ned det, för satan.

Just do it!

Tänka kan jag göra sedan.

Andra bloggar om:

4 reaktioner på ”Inte tänka. Inte tänka. Inte tänka.

  1. låt de där tankarna bara komma och gå, tror det är oundvikligt. och varför inte drömma rejält? massupplagor och berömmelse-en bra suggestion tycker jag. som tror på dig.

  2. Salt: gärna det, men inte förrän jag tycker att jag själv tagit det så långt jag kan. Sedan är jag mer än tacksam för ”lektörshjälp”.

    Johnny: tack! Och klart att du har rätt. Här ska drömmas! Men allting har sin tid, och drömmer jag om sådant medan jag skriver är jag rädd att jag blir självmedveten och poserande, snarare än ärlig och utlämnande.

  3. Jag drömmer också. Men inser att drömmarna kan bära iväg mig till landet där skrivkramp härskar … så jag drömmer om att få det klart. Så får vi se sedan … Jorå … jag kan vara en försiktig general ibland 😉

Kommentera

