Sommarens sista tårar

Michael Nyqvist är väl inte världens mest engagerande skådespelare, tänker jag, men petar in hans sommarprogram i ipoden; han ska i alla fall ha en chans, tänker jag. Och det börjar väl sådär, en gestaltande berättelse om hans barndom med många, sega detaljer, upprepade stilfigurer och ett lågt, jämnt röstläge. Men så plötsligt, när han vet att har hypnotiserat mig ned till ryggläge, kastar han sig över mig och borrar en spik av stål genom mitt hjärta. Och vrider om.
Och jag gråter på väg till jobbet.

Unna dig en upplevelse, lyssna du också.

Andra bloggar om: , , ,

Uppdatering: här är en alternativ adress för dem som inte får länken ovan att fungera. Leta upp den 14 juli: där finns Michael Nyqvists Sommarprogram.

2 reaktioner på ”Sommarens sista tårar

Kommentera

