Tre år. And counting.

”Du vet att jag älskar min väg till jobbet. Efter rondellen vid Tessins väg kommer jag in i Slottsparken och rakt in i almanackan. Just nu står det ’höst’ i övre vänstra hörnet, och hela parken flammar i gult, rött och tusen nyanser av brunt.

Ytan på kanalen utanför kanotklubben var slät och stilla, några löv vilade på den blanka ytan som bara rördes upp av en och annan gräsand som lite morgonsömnigt paddlade förbi och då och då stack ned huvudet i vattnet för att plocka upp någon godbit. Lite längre fram glesnar träden kring kanalen och jag tittar åt höger i stället, mot Kungsparken stora damm, med Carl Milles Pegasusstaty på sin jättestolpe i fonden, och bortom den Kronprinsen som skimrar ljusblått i fjärran. Och så vattnet, lite, lite oroligt av brisen som sveper över den och i höstdiset glittrade varje krusning, varje liten våg som av silver och diamanter. Och trots att solen var långt borta lyste det om hela dammen.”

Ungefär som i mitt hjärta. Där behövs ingen sol. Varje tanke på dig, din närhet, din doft, din fantastiska värme, öppenhet och känslighet får det att glittra och skimra, av lust och längtan, av glädje, av förundran över att det är möjligt att vi hittat varandra, hittat fram till varandra, hittat in i varandras hjärtan och på något omöjligt sätt redan vuxit ihop:

Du och jag. Du och jag.

Andra bloggar om: , , , , ,

4 thoughts on “Tre år. And counting.

Kommentera

