Återbesök i Underlandet

– Kan du vara snäll och säga mig, vilken väg ska jag ta härifrån?
– Det beror rätt mycket på vart du vill komma, sa katten.
– Det bryr jag mig inte så mycket om, sa Alice.
– Då spelar det ingen roll vart du går, sade katten.

(Ur ”Alice i Underlandet” av Lewis Carrol)

Ännu fräckare enligt min mening, är den sagolika ”Om du inte bryr dig om var du är, så är du inte vilse”.

Andra bloggar om: , ,

8 reaktioner på ”Återbesök i Underlandet

  1. Riktigt riktigt bra – tack! Misstänker att jag kan komma att behöva stjäla något av citaten inom en inte alltför avlägsen framtid – slutar du läsa på min blogg – eller något annat onämnbart och otänkbart – då…?

  2. Nej, tvärtom, jag svarar med ett annat stulet citat:

    ”About the most originality that any writer can hope to achieve honestly is to steal with good judgment.”

    Josh Billings

    😉

  3. Nej, och ja, och nej … Förvirrat? Ja, jag vet. Vad jag menar är bara att man bör ta reda på vart man vill komma – inte minst i livet. Det ökar chanserna att komma dit!

Kommentera

