Inte en chans!

Christina på Tre Flickor har brutit ett tabu, och det enkla svaret på hennes utmaning att få mig att berätta om åtta saker som jag inte skulle ge en chans vore ju att säga ”inte en chans”.

But I will try some things once, inklusive utmaningar, så här kommer de:

  1. Fler barn. Jag har redan världens bästa ungar, och världens bästa bonusbarn, men nu räcker det. Nu ska här levas loppan och skapas annat än ättlingar.
  2. Stuvad spenat. Gärna färsk. Men aldrig avlivad med värme. Det gäller förresten de flesta grönsaker, så fuck off.
  3. Folkdans. Folkmusik också, vid närmare eftertanke. Jävla tur att man inte är grek, där kör de ju bara med folkmusik på radion känns det som.
  4. Fallskärmshoppning, ballonguppstigningar, segelflygning och allt annat som innebär förflyttning i luften utan syftet att transportera mig från Sverige till ett behagligare klimat. Dels är jag skräckslagen inför allt som är högre än mig själv, dels skulle jag aldrig förlåta mig själv om jag ramlade ned och slog ihjäl mig. Jag är pappa, for fucks sake!
  5. Kedjebrev: do the math, stupid.
  6. Foppatofflor. Har folk ingen självrespekt???
  7. Thom Browne-mode. Har folk ingen självrespekt?
  8. Dry Martini. Så sanslöst fräckt; smakar spya. Tyvärr! (Tack snälla Gud för cosmopolitan!)

Kudos till Christina, alltså, och Studiomannen.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

7 thoughts on “Inte en chans!

  1. Smyg?

    SMYG?

    Vafan! Jag som trodde att jag hade pissat in det namnet när jag hade bloggfrossa och feber och slutade blogga i 7 dagar och 7 nätter. Givetvis offentligt och då var jag ju tvungen när bloggsuget blev för stort att smyga ut i blogvärlden…som

    …Smygaren…

    men från och med nu får man droppa det namnet och heta

    kopierarn eller något liknande.

    *muttrar*
    – aldrig kan man vara orginell

    😉

  2. Stefan; det suger, det gör det. Å andra sidan är smygarna när allt kommer omkring inte nåt annat än fisar, och de tenderar ju att upplösas i intet.

    .-)

Kommentera

