Livet är en lek

Jag har länge tyckt att uttrycket ”Life is a game! Play it!” är så härligt, så livsbejakande och så underbart inspirerande. Men jag har inte haft en aning om var det kommer ifrån.

Och så plötsligt, av en slump, när jag letar efter någonting helt annat, finner jag följande dikt. Efter dikten följer en uppgift om den förmodade upphovsmannen (kvinnan, i det här fallet):

Life is an opportunity, benefit from it.
Life is beauty, admire it.
Life is bliss, taste it.
Life is a dream, realize it.
Life is a challenge, meet it.
Life is a duty, complete it.
Life is a game, play it.
Life is a promise, fulfill it.
Life is sorrow, overcome it.
Life is a song, sing it.
Life is a struggle, accept it.
Life is a tragedy, confront it.
Life is an adventure, dare it.
Life is luck, make it.
Life is too precious, do not destroy it.
Life is life, fight for it.

Och skribentens namn?
Moder Teresa.

Jag vet inte om det är sant, men det känns onekligen tankeväckande. Jag vet inte riktigt hur, men: tankeväckande.

UPPDATERING: gör som Stella Polaris i kommentarerna: välj en favorit!

Andra bloggar om: , , , ,

6 reaktioner på ”Livet är en lek

Kommentera

