Same same, but different

”En komedi är en pjäs där någon vill ha något och får det; en tragedi är en pjäs där han inte får det.”

Stephen Joseph enligt Alan Ayckbourn i ”Den listiga konsten”

Andra bloggar om: ,

6 reaktioner på ”Same same, but different

  1. Tvärtom, kära du, citera på du bara (”Stephen Joseph enligt Alan Ayckbourn i ”Den listiga konsten” enligt Smyg enligt avgrundsjup”).

    🙂

  2. Jo då, jag är där dagligen. Men den senaste tiden har jag verkligen inte känt att jag skulle tillföra något genom att kommentera. Däremot finns det mycket att uppleva i dina texter, både för dem som mår dåligt själva och för oss som inte gör det. Rent av blir man lite klokare.

  3. Hej Smyg!
    Rolig, uppfriskande blogg du har!
    Om du bor i Malmö borde det finnas Studiefrämjandet där?
    Skrivrum håller till på Studiefrämjandet i Göteborg. Du kan kontakta mig om du vill så kan jag i min tur ta kontakt med Studiefrämjandet i din stad.
    Vänliga hälsningar
    Johanna:
    johanna@multimanus.se

Kommentera

