Vänner. Vart tar de vägen?

Det finns många sätt att förlora vänner. Ett av de säkraste är att gosa in sig med sin nya älskling och inte höra av sig. Räcker inte det kan man alltid ta och skilja sig. Det är väldigt många som aldrig hör av sig igen efter det.

Om jag är bitter? Ja, jisses.

Sedan händer det att jag spårar upp gamla vänner, som jag sumpat för länge sedan. Man skulle kunna tänka sig att någon av dem skulle tycka det var väl kul att höra av mig igen. Men återkommer de till mig sedan?

Nehej, du.

Man kan undra vad man ska dra för slutsatser av det …

Andra bloggar om: , , , ,

8 thoughts on “Vänner. Vart tar de vägen?

  1. Tack för ämnet!

    Jag har publicerat och skickat vidare. Spännande att se vad det blir av det…

    (Självklart har jag inte skrivit i närheten av vad du förväntade dig, anar jag!)

  2. Catarina: snyggt skrivet hos dig!

    P: förhoppningsvis har vi förmågan att knyta an till bättre vänner, och sköta dem bättre också.

  3. Om man själv först sviker genom att inte höra av sig mer när man har träffat en man… kan man väl inte gnälla sedan när folk inte vill stötta efter en skilsmässa? Eller?

    Jag vet inte om det var du själv, men om du slutade att höra av dig när du gifte dig, så underkände du dina vänner. Om du vill har stödet tillbaka, måste du visa ödmjukhet och be om förlåtelse för att du försvann.

    Det gamla hederliga ge och ta.

    Jag vet själv hur det känns att bli övergiven. Min bästa vän, som jag ”visste” var min bästa vän, hade inte tid med mig när min mamma dog.

    Vissa människor fungerar inte i motgång, men är väldigt goa och trevliga i medgång. Det gäller att lära sig att se vem som är vem.

    Lycka till med att återknyta till dina gamla vänner. Tänk på att det också går att få helt nya!

  4. Instämmer. Det är bistert att inse att de så kallade vännerna inte höll måttet – samtidigt som det i en ljus stund kanske är möjligt att se det som en naturlig och oundviklig utrensningsprocess…

    Delar din erfarenhet – tio år i Landet-Långt-Borta har biverkningar på vänkretsen. MEN det är möjligt att skapa nya vänskaper *viftar diskret med båda händerna och hoppar upp och ner*.

  5. camilla: vi kan väl blogga till varandra? Varv finns du?

    argnu: min förtrytelse gäller enbart dem som själva aktivt ignorerar mig och mina försök.

    avgrundsdjup: visst är det skönt att knyta nya vänskaper!

Kommentera

