Lång och varaktig söndring

Vart tog den vägen då, kärleken?

Förmodligen försvann den i den långsamma naturkatastrof som kallas familjebildning; när vi gick från att vara två kåta ungdomar som omöjligt kunde hålla fingrarna ifrån varandra till att bli två urlakade föräldar som inte orkade knulla ens när huset råkade vara tomt en kväll.

Andra bloggar om: , , ,

7 reaktioner på ”Lång och varaktig söndring

  1. Ungefär som Stefan Sundström på sitt sköna vis gnolar om fenomenet i ‘Amors pilar’.

    Tänker själv aldrig hamna där. Ser till att vara urlakad förälder i min ensamhet och någon läcker knullpuddings älskarinna när huset är barntomt.

    Fast…..kärleken den saknas väl lika mycket i bägge dessa livspjäser….

  2. Underbar svengelska i kommentarernas tidsangivelse! Eller är det jag som är lättroad?

    ”På mars 3, vid 23:09”

    =)

  3. Glykofag: för det första ÄR du lättroad, and I like; för det andra hoppas jag (hur mycket jag än gillar begreppet knullpudding) att du en dag står där (eller rent av ligger!) och känner att den här puddingen vill jag ha hemma.

    Jag tror att du hade kunnat gilla det.

Kommentera

