Vad menar jag, egentligen

Ibland kommer man på en bra formulering – vass, tankeväckande, utmanande – men börjar efter en stund undra vad den egentligen säger. Den här hittade jag i gamla anteckningar; förmodligen uppstod den vid läsningen av någonting helt annat, men jag anar varken vad eller vad jag ville säga med den.

Hjälp mig med en tolkning! Vad betyder det? Vem skulle kunna säga det? Vad är det för en slags person?

”Den som håller ord är bara för lat för att leka”

Andra bloggar om: , , , ,

4 reaktioner på ”Vad menar jag, egentligen

  1. Jag tycker ändå att det ligger nåt i det….om man håller ord, så innebär det för mig att man inte släpper på något…inte ger…och att ge är att leka…och att leka är att våga bjuda på sig själv!

  2. stella: som du förstår är jag lite kluven inför den här; jag både attraheras och stöts bort av det som jag tolkar som en underförstådd hänsynslöshet. Har du några tankar om vem som skulle kunna säga så?

  3. Nej, tyvärr…jag har försökt med olika tolkningar men jag irrar in mig själv i förklaringar som endast jag förstår tror jag…det är brutalt att inte leka…likadant är det med att hålla ord…det är för mig lathet…tycker inte att det är ett svek att inte hålla ord, då situatoner hela tiden förändras…jag kan inte lova att älska någon för evigt…även om jag säger det…och då…när jag sagt det så innebär det att jag ska ”hålla ord”…men det kan jag inte eftersom jag vill leka…och leka innebär att jag måste bryta löften…inte hålla ord…om jag håller orden ”jag älskar dig” trots att det inte ligger någon sanning i det…då är jag för lat att leka…
    Ja…jisses..det blev visst en ny tolkning? Nä, nu slutar jag…som jag skrev i början…jag kan förirra mig hur långt bort som helst…

  4. stella: ”för alltid är en lång, lång tid” var det någon som sa. Det är väl vackert om man menar det när man säger det – och säger ifrån om läget förändras? För övrigt gillar jag när jag lyckas sätta myror i huvudet på dig!

Kommentera

