Rätt ska vara rätt

Annina på Shampoo Rising påstår att ”I love the nightlife” är världens bästa discolåt ever, och eftersom man inte kan kommentera borta hos henne, måste ju någon se till att saker och ting rättas till på något annat sätt.

Alltså ger jag er ”Rock your baby” med George McRae, en låt vars genialitet och sanslösa sväng överträffas bara av urk-faktorn på videoversionerna av låten. Det är så häpnadsväckande uselt gjort att man nästan börjar undra om det är avsiktligt? Kolla in de amfetaminhöga ”dansarna” från gymet som står för det visuella här, till exempel. Jag döööör!

Men låten rår de inte på, och den här videon är lite unik eftersom den levererar hela den långa versionen (inte bara singel-tre-minutrarna).

Note to self: risken är att det här inlägget blir en avslöjande uppvisning i orutinen kring att lägga in You Tube-videor på bloggen. Nödlänk tills saker löser sig i så fall: här

UPPDATERING: jag äger! Bloggkungen! Yesss!

Andra bloggar om: , , , ,

3 reaktioner på ”Rätt ska vara rätt

  1. Jo jäkligt bra låt, men den ultimata discolåten måste väl ändå vara mer upptempo än så? Chic? VanMcCoy?

  2. Den här låten är underbar, och videon inte riktigt lika …:-) Men även om jag gillar den helskarpt skulle jag nog välja Tragedy. Vad sägs?

  3. micke: chic? som fördärvade Bowie? Aldrig med min fot. Och visst är Van McCoys ”The Hustle” en rökare – men bäst? Nej, inte i min bok. Och är det inte Rock your baby så är det nåt med KC & the Sunshine band. Eller möjligen Bee Gees från Saturday Night Feer. Längre än så går jag icke!

    johnny: Tragedy? För pretentiöst. Facit: se ovan!

    😉

Kommentera

