Det skulle ju kunna förklara en hel del!

– Om du är helt bekväm med dig själv, om är du bekväm i grupper, bekväm i alla sociala sammanhang, så tror jag inte du börjar skriva. Jag tror ingen som skriver är 100 procent frisk i huvudet. Men att skriva ger samtidigt en möjlighet att få kontakt med tidigare upplagor av dig själv. Även om jag är 62 nu kan jag genom skrivandet när som helst ta kontakt med 17-åringen i mig.

Original-Saturday Night Fever-författaren Nik Cohn, intervjuad av Jan Gradvall.

Andra bloggar om: , ,

3 thoughts on “Det skulle ju kunna förklara en hel del!

  1. ..tänker att jag är helt bekväm med mig själv i alla sociala sammanhang…ändå så skriver jag…på bloggen…dagbokstankar för mig själv endast…kanske därrrrför jag känner mig frisk?
    …så din teori..???

  2. Men på bloggen lever jag delvis ut min väldigt egensinniga o barnaktiga sida…så den inte tar över i vardagen…man/kvinna behöver ju vara trovärdig o inte förlora pondusen…fast nog buusar jag med anställda ändå…
    Ja..vad jag ville säga…balans är viktigt att veta att man/kvinna får…ja…

Kommentera

