Kreativitet och sexualitet har mycket gemensamt

Jag visste väl det

”Jag misstänker att många känner igen sig i detta beteende som kvinnan i artikeln i SvD berättar om. Många skrivande människor. Ordet ”procastinate” stöter jag f ö ofta på i engelska artiklar om skrivande.
Jag tror att detta uppskjutande kan vara en nödvändighet för kreativiteten. Det saktar ner farten, ger utrymme för tankar. Inte bara ”hej och hå!” hela tiden. Eller vad tror du? Finns det en motsättning mellan att vara effektiv och att vara ”seg”? Om man drar en parallell till sexualitet. Om man var effektiv i det sexuella då skulle varken det ena eller det andra ske. Jag menar att kreativitet och sexualitet har mycket gemensamt.”

Citatet ovan kommer från Författarcoachens blogg Multimanus

Andra bloggar om: , ,

UPPDATERAT: Svenskan har flyttat artikeln, men oss lurar de inte. Länken till artikeln nu updaterad och fungerande!

Kommentera

