Long time, no see. Tack och lov!

Jag vet inte hur länge sedan det var som jag hörde ”det går inte. Det är på data” senast. Väldigt ofta var det folk på myndigheter och liknande (läs: Försäkringskassan) som med de orden försökte dribbla bort det faktum att de inte gitte göra någonting som de enkelt skulle ha kunnat göra.

Jag undrar om det inte var på 70-talet?

Men i dag mötte jag repliken igen. På skånska den här gången (”deat gaur ente, dea ei pou dauta”), och det blev det ju inte bättre för. Den som sa det jobbade  med kopiering av foton och försökte försvara att man inte – på den skärm man skulle glo på och själv utföra hela beställningsprocessen vid – talade om för sina kunder att ingenting händer med deras beställning förrän den är betald.

Jag knallade in på lunchen, beställde mina bilder och när det var dags att börja jobba passerade jag fotobutiken igen för att hämta min bilder och …

Nä, just det. ”Deat gaur ente, dea ei pou dauta”, och ”dautan” programmerades visst i Norge, så kunderna fick vackert se till att se sig om i butiken och läsa på Lappen som var upptejpad där.

Gissa om jag kopierar mina bilder någon annanstans nästa gång?

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

