Eldkvarns nya kläder

Nu får jag väl stryk, men det får det vara värt i sådana fall. Saken är nämligen den att jag kom över ”Plura 50 En Hyllningsplatta” häromdagen, och tänkte att detta måste vara det bästa som har hänt sedan skivat bröd. Eldkvarn är ju den där gruppen som man så gärna vill älska, medan Pluras sångröst inte går att älska.

Här skulle vi alltså få det bästa av två världar: Eldkvarns/Pluras låtar, minus den där rösten. Ungefär som Supertramp utan sångarens testiklar i kläm, tänkte jag mig

Och?

Njääe. Eller: nej för fan. Det visar sig nämligen, ganska otippat, att utan irritationen över Pluras röst kan man börja lyssna på texterna ordentligt. Och det vill man inte göra så länge. För maken till pretentiöst svammel har man väl sällan hört.

Olyssningsbart, om ni frågar mig.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

