Kärlekssång till pratradion

Ingen förstår mig.

Inte mina barn, som hellre stjäl film på nätet; inte min fru, som hellre ritar hus eller lyssnar på jazz; och allra minst ledningen för radion.

Jag älskar nämligen radio. Inte musik på radio, för där har ”näringslivet” (läs: världens minst kreativa människor) tagit över, eller ”listläggarna” på Sveriges Radio, som dödar mitt intresse för musik i sina försök att bli ännu mer kommersiella än de kommersiella kanalerna.

För musik heter lösningen i stället Spotify. Och för radio heter den P1. Allra helst i min Ipod. Där kan jag lyssna på det jag redan vet att jag behöver, dvs. de från P3 exkommunicerade ”Spanarna” och Sommar, och ”På minuten”, och ”Public Service”.

Och så live då …, där får jag allt det där som jag inte visste att jag var intresserad av.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

2 reaktioner på ”Kärlekssång till pratradion

  1. ”Och så live då …, där får jag allt det där som jag inte visste att jag var intresserad av.”

    Jag tror du stavade fel här – du menade väl livet – inte live…?

  2. avgrundsdjup: intressant teori du har där …! Önskar att den vore sann; att JAG vore sån. Men nej, det är nog trots allt ”live” i radion jag menar.

Kommentera

