Delad Spotify är dubbel glädje

Halva nöjet med Spotify är att dela spellistor med andra användare. Än så länge verkar Spotify-gänget själva helt ignorera de sociala möjligheterna, och diverse andra aktörer tar därför upp tråden:

Listiply var den första jag hittade. Bra, så länge den fungerade, men nu verkar de ha tappat en del av förbindelsen med Spotifys databas. Trots detta värd att hålla ögonen på.

Spotylist har jag inte riktigt kommit överens med, men det kan vara mitt fel lika mycket.

Spotify Friends har ett kass gränssnitt, men många listor.

Topsify letar upp aktuella topplistelåtar och gör Spotifylistor av dem.

Scroblify är någonting helt annat, nämligen en liten tjänst som skickar Spotifyinformationen till Last.fm. Perfekt och nödvändigt. Ännu bara för Windows, dock (hata!).

Slutligen vill jag gärna dra en lans för Halvars listor igen – och för mina egna (klicka på ”Spellistor” i överkant av sidan här. Ny lista där i dag!).

Den här texten skrev jag inte bara för att vara snäll. Mitt syfte är att ni ska dela med er av fler adresser till liknande tjänster i kommentarerna här, kanske rent av av egna låtlistor också?

Keep on rockin!

Andra bloggar om: , ,

UPPDATERING: Nu har Spotify själva fixat det här med scrobbling (dvs. att sända information om vilka låtar du spelar, vidare till ditt konto på last.fm. Gå in i inställningsmenyn (”Spotify > Preferences”) och fyll i användarnamn och lösenord till ditt konto på last.fm där. Voila! Klart!)

2 thoughts on “Delad Spotify är dubbel glädje

Kommentera

