Oj vad med pengar det finns. När det är viktigt.

Som ur trollkarlens hatt kom det fram 700 miljarder i USA (och det är så många nollor att jag inte ens bryr mig om huruvida det var kronor eller dollar). Reinfeldt ville inte vara sämre, utan slet fram 28 miljarder, eller hur det nu var, till varvsindustrin, nej, förlåt, bilindustrin. Och jag kan inte låta bli att undra: var kommer de där pengarna ifrån? Var fanns de innan? Och vem kommer att få stå för notan?

Frågorna är inte bara retoriska. För vad jag allra helst vill veta är varför de inte fanns när man diskuterade kostnaden för att ge alla människor på jorden tillgång till rent dricksvatten.

För att nu bara ta ett exempel.

Andra bloggar om: , , , , , ,

5 reaktioner på ”Oj vad med pengar det finns. När det är viktigt.

  1. Blir så jävla förbannad att jag chockeras över att jag har sådan energi i min kropp! Hade glömt att jag kunde prata så fort som jag gjorde då jag läst om detta. Kaffet kallnade, väninnan satt och gapade….sedan lugnade vi nerverna med att snacka trassliga relationer istället.

    Önskar dig ett utomordentligt glittrande årsskifte!

Kommentera

