Dagens vurpa i Trollhättan

I Dagens Industri skriver ett antal bilkramare om hur dum regeringen är som inte öppnar portmonän för Saab. Argumentet är ”den totala samhällsekonomiska kostnaden för en nedläggning av Saab”.

Får mig att påminna mig någonting jag läste hos Ensamma Mamman (som numera verkar vara en blogg exklusiv för inbjudna läsare, dit jag inte hör):

Det var en gång en företagsledare som sa ”Varje gång någon säger att ett projekt är strategiskt, vet jag att det kommer att gå med förlust”. Offentliga sektorns motsvarighet till strategiska projekt är samhällsekonomisk nytta.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

