Maj: årets extra allt-månad

Det är mycket nu; månaden maj är ett fyrverkeri av lövsprickning, födelsedagar och jobbspurt. Extra allt, känns det som ibland. Så förlåt mig om jag inte riktigt hinner med hela tiden. Dock har den förträfflige Halvar lovat ”dagens låt” och ”dagens citat” på sin blogg. Smyg vill inte vara sämre:

DAGENS LÅT:

Black Pearl” med Sonny Charles and the Checkmates. Nummer två på min all time high-spellista och en alldeles ljuvligt romantisk soulig kärlekssång. Mer sånt!

(Nummer ett på min spellista är Joseph Baldassares ”Fuman Freak/New York City”, men den finns inte på Spotify. Knappt någon annan stans heller, vad det verkar. Jag tror att jag hittade den på en Buddha Bar-platta för länge sedan. Alla upplysningar mottages tacksamt!)

DAGENS CITAT:

Störtlopp: som att köra Formel 1 utan bil.

Mats Olsson

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

