Låter bra nu

Läser mitt manus högt. För mig själv och ibland för min kvinna. Och banne mig om det inte låter bra. Riktigt bra.

Världen väntar.

DAGENS CITAT:

Stil är att vara sig själv, fast med flit
Quentin Crisp

DAGENS LÅT:

Thunderclap Newmans ”Something in the air” är en sån där underlig ickehit som smugit sig på fler än man kan tro genom åren. Hur han får ihop pianosolot med normal västerländsk taktindelning anar jag inte, men gud vad det svänger. Nyss hittade jag en riktigt begåvad cover med Lightning Seeds. Uppdaterad, uppsmartad, lite indiestuk, men med full respekt för originalet. We like!

NY SPELLISTA:
Klicka på fliken ”Spellistor” här ovanför och njut av Inspiration #1. Innehåll:

  1. Supergrass – Alright
  2. Iggy Pop – Blah-Blah-Blah
  3. Simon Webbe – Coming Around Again
  4. Pauline – Give Me A Call
  5. Willie Nelson – I Hear You Knockin’
  6. Thunderclap Newman – Something in the Air
  7. Lightning Seeds – Something in the Air
  8. Tricky – Hell Is Round the Corner
  9. Living Theater – Whisper
  10. Lenny Kravitz – If You Can’t Say No
  11. Groovoriento – Lebanese Blonde
  12. Lauryn Hill – Everything Is Everything
  13. Allen Toussaint – Soul Sister

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

