Verkligheten anropar

Gudarna ska veta att jag gillar digitala medier. Varför skulle jag annars underhålla mina bloggar, Facebook- och Twitterkonton, ha en (illa underhållen och omodern, men dock) hemsida, och därtill jobba på byrå?

Men ibland blir det bara för mycket. Då är det skönt med The Ad Contrarian, en kunnig, produktiv och provokativ kollega som är allergisk mot bullshit. När en armé av kommunikations- och marknadsföringsexperter manglar ut budskapet att TV, tidningar och dagstidningar inte bara är pressade utan i princip redan döda, att ingen över 30 förstår någon under 30 (what else is new, förresten?) och att reklamen satt sin sista potatis, är det skönt med lite perspektiv. Och fakta.

De här till exempel:

1. The current generation of teens watches more TV than any other generation in history. TV viewing among teens is up 6% in the last five years.

2. Teens spend less than half as much time on line as the average person.

3. Teens spend 1/3 less time watching online video than adults 25-34.

4. Teens do the following things more than average:

  • Read newspapers
  • Listen to radio
  • Like advertising

Läs mer, mycket mer, hos The Ad Contarian!

Andra bloggar om: , , , ,

Annonser

2 reaktioner på ”Verkligheten anropar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s