… men musiken lever

Ett sketet TT-telegram, det tycks vara vad Willy DeVille är värd i de svenska tidningarna. Jag har hittat en enda artikel, som ger lite mer kött på benen. Men var är krönikorna, nekrologerna, äreminnena?

För Willy var en av de stora i min bok. Han är den artist jag sett live flest gånger live och hans låtar har varit med mig hela vägen från yngling till nuvarande 51-åring.

Jag saknar honom verkligen.

Andra bloggar om:

PS: fast den här, från 1999, är bra.

UPPDATERING: det tog sin tid innan Mats Olsson kom ur startblocken, men det här är ren kärlek

Kommentera

