Lycka är en fulladdad mp3-spelare

Så kom då Spotify till Iphone. Men inte nog med det, det funkar även på min Ipod Touch (lucky me, för Iphonen ligger fortfarande långt utanför min plånbok).

Och detta, mina vänner, är nog det bästa som hänt sedan skirat smör. Spotifyapplikationen har nämligen fått ett off-line-läge, som gör det möjligt att ladda ned drygt 3 000 låtar till sin spelare och sedan avnjuta dem hur och när som helst, fullständigt oberoende av möjligheten att ansluta till nätet.

Nackdelen är möjligen att man måste bli betalande Spotifyanvändare, men för de 99 kronorna i månaden får man inte bara ovanstående utan slipper också den, milt sagt, tjatiga och debila reklamen. Och kan lyssna på drygt fyra miljoner låtar – lagligt.

Nya spellistor dyker snart upp på denna plats, var så säkra, för nu har jag tredubblat mina möjligheter att lyssna, leta och sortera.

Nu väntar vi bara på Apples motdrag, för det här kommer att gnaga marknadsandelar för Itunes Music Store. Presskonferens i kväll.

UPPDATERING: motdrag? Apple? Gäääsp.

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 reaktioner på ”Lycka är en fulladdad mp3-spelare

  1. Jag tror nog att mediebolagen är helt med på offlinefunktionen så länge det inte går att (enkelt) kopiera ut låtarna från iPod/iPhonen. Det är det första jag har hört som får mig att allvarligt fundera på att köpa Spotify Premium.

  2. anonym: du kan vara lugn för att jag också betraktar skivbolagen med mycket misstänksamma ögon. But so far, so good.

    JET: och nu kan piratkriget öppna en ny front, med programskrivare som gör små extraheringsverktyg och Spotify som uppdataterar sitt program med kodrader som gör dem verkningslösa igen. För visst är det en lockande tanke att kunna öppna locket på den nya godisburken?

  3. Bosse web: finessen med Spotify är möjligen att den är laglig. För att inte tala om att användarupplevelsen är överlägsen; medan du håller på och rippar en låt (med dassig kvalitet) sitter jag och njuter i soffan av massor. För mig är det valet ganska enkelt.

  4. Jag föredrar att äga min musik – så långt det nu går med dagens lagar.. Föredrar att köpa från iTunes, för det är så otroligt smidigt. All media på ett ställe, och artisterna får sig en slant också! Däremot blåser jag gärna de snikna europeiska musikbolagen, som gör att det är mycket dyrare här! Jag hittade en svensk kille i Miami som säljer iTunes presentkort för USA storen. http://iTunes-GiftCards.com Väl värt ett besök. Finns annars på Tradera också har jag sett.

  5. Hej Gibbo: jag förstår inte finessen med att köpa presentkort på adressen som du anger. Vad är poängen med att betala 18,5 dollar där för ett presentkort som på amerikanska Itunes Music Store sedan bara är värt 15 dollar???

  6. Ganska enkelt faktiskt. Man kan bara köpa iTunes Gift Cards för USA storen i USA, och dom vill ju tjäna några spänn, och med alla avgifter för betalningshantering så hamnar det ungefär där Alla tar liknande avgifter, och på den siten så vet jag att det inte är några hackade kort som gör att Apple stänger ner mitt konto.
    Det handlar ju om att köpa saker som man annars inte kan köpa i Sverige, plus att dom har en massa gratis musik etc också.

  7. Man får inte roligare än man gör sig, och gillar du det så varför inte? Själv har jag händerna fulla med Spotify. Bästa lekstugan sedan Napster!

Kommentera

