Välkommen till tidsmaskinen

Den försöker smyga sig på mig liksom bakifrån, men det tar inte ens en hel takt innan högerhanden på den den där hesa elorgeln har tagit tag i nackskinnet på mig, lyft upp mig ur nuet och dess läderklädda skrivbordsstol och med en fet smäll satt ned mig bland Kroksbäcksskolans gräsklädda kullar i stället. Det är håltimme, det är åttonde klass och någon envisas med att spela Deep Purple och ”Child in time” för vad som utan tvekan är 1001:a gången.

Ingen klagar.

Jag har inte hört den sedan dess, men kan till och med känna doften av de maskrosor vi drog upp ur gräset och försökte knäppa in under hakan på varandra. Hade det varit kallare hade vi väl varit inne och spelat rundpingis på fritan, men nu är vi faktiskt utomhus. Frivilligt.

Och när minnesmaskinen hostat igång kommer det vällande över mig, hela Nördarnas Revansch, som jag inte tror att jag har tagit itu med ordentligt. Men det får bli en annan dag. Arbetsgivaren står bakom axeln på mig och harklar sig. Övertydligt.

Gotta go …!

Andra bloggar om: , ,

En reaktion på ”Välkommen till tidsmaskinen

Kommentera

