Det finns ju hur mycket bra musik som helst

Alltså: ni fattar inte hur mycket bra musik som finns där ute. Nytt, gammalt, känt, okänt, hört, ohört. Och vilken lycka det är när man, efter några veckor av same same but different hittar någonting som har en egen ton.

Mind Music XI

För en del av er är John Mayer, James Hunter, Mike Ferris, Us3 och Daniel Powter säkert gamla nyheter (fast jag är inte säker på att ni hittat de låtar som jag har valt). För mig är det i alla fall julafton. Och det kommer att komma mer de närmaste veckorna. Mycket mer.

Rock on!

PS:  ni som fortsätter att gnälla på Spotify för att inte  ”all” musik finns där. Ni har rätt, just nu finns det bara drygt 5,557 miljoner låtar i den svenska versionen, och det ökar bara med runt 60 000-70 000 låtar i veckan. Visst är det dåligt?

DAGENS CITAT

Att låta hjärnan själv lösa problemen via behandling i det undermedvetna är lite grand som att skicka iväg en fråga via mejl. När det är klart säger det ”pling”, och där ligger svaret.

Smyg, inspirerad av Claes Magnusson,
inspirerad av  Claes Melanders ”Länge leve lärandet”


Andra bloggar om: , ,

4 reaktioner på ”Det finns ju hur mycket bra musik som helst

  1. Min hjärna orkar inte höra så mycket ny musik på en gång. Jag måste ha flera genomlyssningar när jag hör något nytt. Det är en ganska långdragen och ibland jobbig process. Jag har en hög med skivor som väntar på att bli lyssnade på. Jag fastnar gärna på en låt i veckor, vill bara höra samma om och om igen.

Kommentera

