Inte utan min research!

Jag var inte typen som förhastade mig. Visst, jag fick mina infall, och visst följde jag dem, men innan jag byggde hemsidor, inredde akvarier eller började dejta på internet, gjorde jag alltid min research. Förr i tiden oftast via en konsumkasse full med böcker från en lämplig hylla på biblioteket, numera oftare via några dagars surfande genom den oändliga kunskapsbas som är nätet.

Visst kan man bli kladdig om fötterna när man vadar genom de sjöar av skit som också finns där, men med tiden har jag utvecklat förmågan att snabbt identifiera de begåvade sammanfattningarna av ”vetenskapens nuvarande ståndpunkt” och de personliga vinklingar som är baserade mer på kunskap en på ren excentricitet.

Numera har jag ingen aning om hur det gick till före internet och hur det över huvud taget gick att klara sig på den tiden.

Seriöst.

DAGENS CITAT:

Allt klär en skönhet
men ingenting klär henne bättre.

Gammalt familjeordspråk

DAGENS LÅT:

Lou Reeds ”Bottoming out”. Lyssna på den där formidabla basisten också.

DAGENS UPPDATERING:

Jan Gradvall skriver om de senaste 25 årens viktigaste låtar. En låt om dagen.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

