Seriöst?

Det finns många sätt att hitta musik man inte känner till på Spotify. Ett av de mest lönande är att följa länkarna till ”liknande artister” som finns där. Ännu oftare är det kass, ointressant och trist. It’s a dirty job but somebody’s got to do it.

Fast ibland vill man bara skjuta sig när man hör resultatet.

Bara några klick bort från den allra hippaste tripphoppiga DJ-konstruerade läckermusiken hittade jag det här: Jimmie Dale Gilmore med ”Tonight I think  I’m gonna go downtown”. Den som någon gång har gjort sig lustig över countrymusik får här ett gratisexempel att använda nästa gång. Själv vill jag bara köra en flaskborste genom hjärnan när jag hör Jimmie bräka genom näsan.

Andra bloggar om: ,

UPPDATERING: tack vare Bluesmannen finns det nu en spellista med country(?)låtar att hitta bland kommentarerna. Kudos!

11 reaktioner på ”Seriöst?

  1. Jimmy: jag vet, last.fm är kanon. Fast det är Spotify som jag är kär i. Med mitt sätt att söka och fungera hittar jag tio gånger mer bra musik där. Och så kryddar jag med last.fm.

  2. bluesmannen: du är ju en bildad person; kan inte du göra en spotify-country-lista för dummies som undertecknad? Lokalkännedom är ju en himla bra egenskap hos dem som ska guida vilsekomna! Och så lämnar du en länk här?

  3. Vet inte om jag är mannen till att ge dig den listan..får fortfarande röda kliande utslag av minsta lilla cowboyhatt i media och det mesta sk. country jag lyssnar på är inte riktigt renrasig.

  4. Här kommer min countrymix list..lite främst av dom gamla stora namnen som gjorde att Lennart P. en gång lyckades dra in mig en ny musikvärld..kryddad med dom western swing,cajun, zydeco som också behövdes.
    Lycka till
    önskar Alex

  5. Är du mottaglig för samtida musik smyg ? Sänder dig den lista gruppen Kent satte samman till ett av innediskoteken i New York för en tid sedan..musik som berört mig starkt.

Kommentera

