Välkommen till Ultrared

En del av mina bästa idéer kommer till genom simpla hör- och läsfel. Senaste exemplet gäller köp- och lågpristemplet i Ullared, ett etablissemang som tycks kunna få även rätt förståndiga människor att fullständigt tappa omdömet. Genom slarvig läsning fick jag för mig att Ullared bytt namn/varumärke och numera kallade sig Ultrared.

Det tyckte jag var så kul att jag blev våldsamt besviken när jag insåg att att det hade de inte alls (och att jag behöver masa mig iväg till optikern snarast).

Att sparka på de rödgröna skulle just nu vara alldeles för enkelt. För övrigt sköter de det ganska bra själva, eller vad sägs om Thomas Boströms drogtest i dag?

DAGENS CITAT:

– Det är mycket sex i boken?
– Ja, en orgie är ett bra sätt att få alla romanfigurer att mötas.

Hanif Kureishi intervjuad av Kristofer Lundström

DAGENS LÅT:

”Lipstick Sunset” med John Hiatt (som spelar på KB i Malmö den 11 november).

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

