Go figure

If everyone agrees something has high status, then it does. But that agreement often transfers the status from the thing to the label. Maybe a further million years or so of evolution will eliminate this failing. In the meantime, marketers can open another bottle of champagne.

Citatet kommer från en artikel i The Economist som visar att vi tror på och värderar en människa med designerlogo på tröjan mycket högre än samma människa utan samma logo. Faktum är att designertröjan var trovärdigare till och med när det gällde att samla in pengar för välgörande ändamål.

Annonser

3 thoughts on “Go figure

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s