”Att göra en tunnel” – en vinnare

I december 2010 publicerade Malmö stad ”Att göra en tunnel”, den aldrig tidigare berättade historien om spelet som födde miljardprojektet Citytunneln i Malmö. Boken bygger på fantastiska bilder från förr och nu och intervjuer med flera av dem som öppnade de dörrar som gjorde projektet möjligt.

Omslagsillustrationen är en stadsvandring genom dagens prunkande Malmö och inlagan gestaltar med grafisk lekfullhet tunnelns tillkomst.

Boken är framtagen av ID kommunikation och Malmö stad, och nu har den nominerats i två fina tävlingar:

  • som bästa fackbok i kommunikationstävlingen Svenska Publishing-priset. Här är det en jury som korar vinnaren, som offentliggörs den 18 oktober.
  • i kategorin ”Redaktionell Print – Bok” i Svenska Designpriset. Och här kan du vara med och rösta. Vinnaren presenteras den 29 september.

Rösta här!

Gå till Svenska Designprisets röstningssida där ”Att göra en tunnel” tävlar. Klicka på bilden av boken om du vill se mer av den innan du röstar!

Röstningen pågår till och med den 11 september.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s