Inspiration finns överallt

En kompis publicerade den här på Facebook, och den gick bara inte att motstå:

Jag publicerade den i mitt eget Facebookflöde, jobbade en stund och gick sedan ned till köket för att ta en espresso. Där möttes jag av detta:

Ett annat pålitligt ställe om man vill bli inspirerad är Spotify. Men att en så fullödig soulupplevelse skulle komma från Frankrike, det hade jag inte väntat mig. Grabben kallar sig Ben l’Oncle och om du tänker dig någonting mitt emellan Raphael Saadiq och John Legend i sin bästa form är du redan ganska nära.

Dessutom vill jag gärna rekommendera National Geographics fototävling. Overkligt vackert.

Slutligen: nördvarning:

Det ni skådar är det bästa som hänt sedan skivat bröd: en liten programsnutt som ger Macen inte bara tid och datum i menyraden, utan även veckonummer.  Antingen fattar ni hur viktigt detta är, och då rusar ni hit för att hämta programmet (och så behöver ni peta in följande snutt i ”Preferences” när det är installerat: MMM, w, H:mm). Eller så förstår ni inte, och då rekommenderar jag musiken ovan i stället.

😉

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

