Rubriker som söker sitt sammanhang

Som journalist försöker man alltid – alltid! – hitta en rubrik med extra skruv. Väldigt ofta lyckas det inte alls, ibland (för ofta) kommer misslyckandet i tidningen ändå och ibland blir rubriken så fulländat skruvad att det är omöjligt att förse den med ett innehåll.

Väldigt frustrerande, kan jag meddela.

Nyss hörde jag fel i ett samtal, stannade upp och sa att ”där sa du någonting som skulle kunna bli en bra rubrik”. ”Sa jag inte alls”, sa C. ”Struntar jag i”, sa jag, ”jag bloggar om det i stället”. Och här är några exempel:

  • Syntens lön är döden
  • Hip hop hurra!
  • Jesus Chrisis
Kommentera

