Abonnemanget har upphört

Jag flyttade hemifrån någon månad innan jag skulle fylla 20, och bland det första och det viktigaste jag hade att göra var att skaffa ett telefonabonnemang. Jag vet inte hur många dagar jag lade ned på att hitta det perfekta telefonnumret och att sedan, med hjälp av en kompis på ”insidan”, göra detta nummer till mitt. Men det var viktigt. Det handlade om min identitet.Sedan dess har jag gjort om operationen några gånger, dels i samband med flyttar, dels när jag startade mitt företag.

Men tiden går och prioriteringarna förändras, och senast jag flyttade sa jag glatt upp mitt eget telefoniabonnemang och gled in på C:s i stället. Och nu är det dags för det sista kapitlet i berättelsen om fast telefoni. Abonnemanget är uppsagt och om några dagar upphör det förhållande mellan mig och den kopparkabel som i hela mitt liv förbundit mig med omvärlden.

Navelsträngen är borta. Definitivt.

Jag vet, jag är långt ifrån den förste, och hade C inte haft sin familj spridd över halva världen hade vi förmodligen gjort den här operationen för länge sedan. Men inte ens det håller som argument längre, och hade jag haft några aktier i Telia hade jag nog lagt ut dem till försäljning också.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

