Upphittat, uphottat.

Inte nog med att jag är musikgalning de luxe, jag är en långsint jävel också. Och trogen.

En av mina absoluta favoritlåtar är Johnnie Taylor ”Disco Lady”. Jag snubblade över den medan jag låg i lumpen och har hållit den extremt kär sedan dess.Blandband, säger du. Disco Lady, säger jag

Baby Drew, själv uppdaterad.

Runt 2004 hörde jag Disco Lady i en ny version på ett danshak i Malmö, och inledde jakten på den. Resultatlöst, tills alldeles nyss. Men nu visar det sig att det är rapparen Baby Drew som är ansvarig, och det är en suveränt begåvad uppdatering av min gamla favorit. Svänget finns kvar, men det aningen antikverade soundet är fullständigt utraderat (fast nu är ju även den här versionen snart tio år gammal; vem åtar sig att putta in låten i nuvarande decennium?).

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentera

