Så sant som det är sagt

I dag för exakt ett år sedan publicerade jag det första bidraget i serien ”Citat om skrivande” här på Smyg. Jag har samlat på goda formuleringar så länge jag kan minnas, men det här var första gången som jag fick för mig att paketera dem på ett strukturerat sätt.

Just nu är de 236 stycken, dvs. drygt 4,5 citat i veckan. Det är inte så illa pinkat, eller hur? och bitvis är det grandios underhållning – både för den som älskar att skriva och för den som föredrar själva läsandet.

Enjoy!

PS: illustrationen här ovanför är gjord av den oförliknelige Ulf Petterson. Krya på dig, Uffe!

Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

