En sommar att räkna med

IMG_1880

 

Det är inte hur man har det, utan hur man tar det, säger de ju. Och i stället för att gnälla på ”sommaren” har jag sublimerat mig i skrivande den senaste dryga månaden. Resultatet? Nästan 40 sidor romanmanus.

!

Vi talar om första (eller, om jag har tur möjligen andra) utkastet, så jag inser att det bara är halvvägs. Icke desto mindre finns det alltså många anledningar att vara nöjd så här långt.

Nästan 40 stycken.

🙂

För att muntra upp mig ytterligare sa Fedrico Fellini så här i en intervju i amerikanske The Atlantic 1965:

All art is autobiographical; the pearl is the oyster’s autobiography.

 

 

Kommentera

