En annan sommar, i ett annat land.

PICT1799

Författaren, strax efteråt.

L’Escala, Spanien, restaurangen vid rondellen 1 km före den överreklamerade badstranden Cala Montgo:

Efter en middag bestående av en absolut sublim grillad kanin vinkar min fru till sig servitrisen.

”Jag har ett problem”, säger hon: ”min man säger att han är så nöjd att han vill kyssa kocken”.

”Det är en kocka”, säger servitrisen.

”Se, jag har ännu större problem än jag trodde”, säger min fru och fortsätter: ”Och sedan sa han att ’om till och med kaffet är gott här tänker jag sova över, här på restaurangen’. Och när kaffet kom in sa han att han tänker sova över här.”

Servitrisen ler genom hela berättelsen, och när min fru är klar svarar hon att ’det vore väl trevligt om det syns när ni betalar’.

Och det gjorde det.

Men kockan väntar fortfarande på sin kyss.

Kommentera

