Skrivarhelg med sting

bild

Skrivarhelgen börjar med en tvärnit. Sömnmosig och kissnödig slirar jag fram över golvet på vinden på väg ner till toaletten, när en svetslåga plötsligt träffar mig i fotvalvet. Smärtan är omedelbar, fullständig, överväldigande, jag skriker och hoppar på ett ben på samma gång. Men det är bråttom och jag kan inte inspektera foten förrän jag sitter på toaletten.

Det syns ingenting särskilt, men svetslågan fortsätter att tortera mig.

När jag är färdig hoppar jag upp till vinden igen, och där på golvet ligger förklaringen: en geting, stor som en normal dobermann. Stendöd, men med ett nöjt flin på läpparna.

Kommentera

