Dags att varva upp maskinen igen

Efter ett sagolikt flyt i somras tog det tvärstopp i skrivmaskinen i augusti. I princip har jag tappat ett halvt års skrivande, men nu är det dags att varva upp maskinen igen.

Den 31 mars ska jag lämna ett komplett romanmanus på Författarskolan och innan dess behöver jag göra två saker: komplettera med de sista fyra kapitlen (kanske 20 sidor) och gå igenom och åtgärda all feedback som jag har fått av mina nya handledare, den förträffliga Lisa Holm. Det har börjat bra den här helgen, och om en vecka drar jag till skogs för att ge författarjärnet under en koncentrerad vecka.

Writing is like making love. Don’t worry about the orgasm, just concentrate on the process.

Isabel Allende

 

Kommentera

