Rådigt ingripande räddade storfamilj

I brist på Farbror Blå får Allmänheten ingripa själv!

 

På väg till påskmiddagen rullar vi in i rondellen vid Pildammsparken. En andmamma med ett dussin nästan nykläckta ungar har hoppat ner på vägbanan, men vågar inte lita på trafikanterna och hela gruppen tvekar nu livsfarligt nära bilarna som rullar förbi.

”Det här duger inte”, tänker jag, stannar bilen, sätter på varningsblinkerserna och kliver ut för att stoppa mina medtrafikanter. När hon ändå tvekar rundar jag den lilla gruppen och driver dem framför mig medan jag håller ett öga på mänskligheten.

Efter avslutad god gärning är jag sedan på väg in i bilen igen när bilisten i ytterfilen pekar bakom mig. Där står en liten, fjunig eftersläntrare som jag har missat, och ivrigt påhejad av mannen i den stora SUV:en ger jag mig ut igen och ser till att familjen blir komplett.

 

2 thoughts on “Rådigt ingripande räddade storfamilj

Kommentera

