Vilken härlig höst

Vad har Rudvall för sig på jobbet, då?

Ja, det kan man ju fråga sig, men här är några exempel från höstens insatser på ID kommunikation, mitt andra hem sedan 16 (!) år:

Behöver vi en Sydsvensk region”: en fantastisk bok med tio fantastiska texter om hur Sydsverige har utvecklats (och kan fortsätta att utvecklas) inom kollektivtrafik, kommunikationer, hälso- och sjukvård, kultur, you name it. Jag hade den underbara uppgiften att få konvertera akademiska texter till populärvetenskap. Och tro mig: läser du det här får du dig en rejäl duvning i Sveriges moderna historia.

Skånskt Bostadsnätverk, ett samarbete initierat av Region Skåne, Kommunförbundet Skåne och Länsstyrelsen i Skåne för att få fart på det bostadsbygganade som fortfarande kippar efter andan. Jag skrev texten till broschyren, bland annat. Mångfacetterat, komplicerat, underbart att få jobba med.

Resilient Regions Association är en av de där organisationerna som går under radarn för de flesta som inte aktivt arbetar med frågorna. För mig som är nyfiken på allt är det guld att få sätta tänderna i sådant som verkligen har chansen att påverka samhällsutvecklingen till det bättre. Senast gjorde vi en liten, liten, klok bok som sammanfattade Resilient Regions höstkonferens ”Functional Cities”. Titeln? ”Bigger Faster Wetter”.

Skanska, HSB och Flexbox är några andra av de kunder som gjort den här hösten till en av mina bästa.

Och så hade vi Toni Petersson och John Schoolcraft från Oatly – utmanaren från Landskrona som fick Svensk Mjölk att gå i taket i höstas – som gäster på byrån häromveckan. Huset fullt av engagerade åhörare med öronen spetsade, och jag gjorde en podcast av hela härligheten.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentera

