Dead Bird

Den pippin flyger inte för mig!

 

Som gammal ingrodd jazzhatare kan man ju bli orolig: min ”Cool Jazz”-lista med saxonfonballader börjar närma sig 150 låtar nu, och Stan Getz är min överlägset mest spelade artist på Spotify.

Men som alla missbrukare måste jag testa starkare preparat – och ger mig på Charlie Parker.

Fy. Fan.

Snacka om att jag har rätt i min gamla definition av vad jazz egentligen är för nåt: fyra påtända gubbar som står i en källare och spelar fyra olika låtar. Samtidigt.

Urk.

 
Andra bloggar om: , , , ,

 

En reaktion på ”Dead Bird

  1. Det händer väl att fyra gubbar står i en källare och spelar olika låtar. Antagligen för att dom gillar det och ibland är en bandspelare igång.
    Men för det mesta spelar dom upp fantastiska berättelser.

Kommentera

