Ingen hemma

10_3_14_kygo_kabik-198-570

Det är rätt chockerande att inse att en låt som har spelat 355 miljoner gånger på Spotify inte intresserar mig det bittersta; att en artist som har spelats snart en miljard (!) gånger på Spotify lämnar mig så fullständigt blank. På samma sätt som de flesta av de underverk som producerats i den svenska popfabrik som leds av Max Martin och som alla toppat Billboardlistan, är totalt ointressanta.

För mig då, jag är inte dummare än att jag kan se skillnaden där.

Jag är fortfarande ung, om inte annat i skallen, jag är musikintresserad på ett sätt som de flesta skulle beskriva som hysteriskt, och jag har till och med arbetat professionellt som musikkritiker under mer än åtta år.

Jag borde alltså vara nyfiken, och även om jag inte är tillräckligt nyfiken så borde jag åtminstone ha förmåga att förstå vad det är i de här låtarna som får världen att ticka så till den milda grad.

Något av det?

Snälla.

Men nej, det är något som har stelnat; även om nyfikenheten finns där så leder den mig ingenstans.

 

 

 

 

 

Kommentera

