Har du tänkt på att du alltid är ensam?

fc3b6rverkliga-drc3b6mmar-eget-fc3b6retag-endometrios

”Har du tänkt på att du alltid är ensam?”

Min terapeut tittade på mig när jag avslutat berättelsen om min senaste dröm, den om hur jag ensam släpar upp en resväska till min första lägenhet, åratal efter att jag har flyttat därifrån. Det är samma lägenhet som i många år återkom gång efter gång i en annan dröm: den om hur jag upptäcker ett hemligt, extra rum och utforskar stillheten, lugnet och friden där.

I dag är jag skild, omgift, lycklig – och det dräller av folk i mina drömmar.

 

 

 

 

Kommentera

