Det är aldrig försent

Erik 6

Min första fru förlöste mig. Hon mötte en 20-åring som slutit sig hårt om sig själv att han inte visste hur han skulle komma ut igen.

Min andra fru lärde mig att även kvinnor kan älska sex – och att sjunga nästan solo i en domkyrka. Och till sist att dra de gränser som livet borde ha lärt mig att dra för länge sedan.

Min tredje fru lär mig om och om igen hur ljuvligt det är att vara älskad och kunna vara trygg i vetskap om att hon vill ha mig för den jag är, inte för den jag försöker vara.

Utan fru nummer ett och två hade jag inte blivit den jag är. Och inte kunnat visa det.

Tack.

Tack.

Tack; nu är jag hemma.

 

 

.

Kommentera

