Livslusts födelse

PICT1855 kopia

Redan efter min första skilsmässa trädde det som skulle bli mitt ständiga alter ego fram ur skuggorna, liksom av sig själv: Livslust, en pseudonym som ju skulle kunna passa fantastiskt även som namn på en segelbåt. Tidigare hade jag haft två båtar med fantastiska namn: Smyg (numera också namnet på denna blogg) och Solo (enmansjollen Laser).

Nu blev Livslust dock min signatur för mina första försök med kontaktannonser, först i prasselmedia och sedan på nätet, och det har fått hänga med sedan dess, inte minst när jag hade skilt mig andra gången och skulle ut på marknaden igen.

”Livslust? Det låter rätt mycket som en besvärjelse, tycker jag.”

Besvärjelse? Tacka fan för det, det är ju liksom halva poängen. Livslusten kan vara en utgångspunkt och i bästa fall medfödd, men om den inte underhålls och matas och stimuleras så blir det nog mest livsleda av alltihop ändå, hördudu.

Pannkaka, rent av.

Rätt skött kan den å andra sidan bakas till en krokan.

_Q7A1024 kopia

Kommentera

